Een zakelijk adres voor een postbus, in het bijzonder een bpost-postbus, biedt een praktische en veilige oplossing voor het ontvangen van zakelijke post. Met een speciale zakelijke brievenbus kunnen bedrijven hun post ophalen tijdens de openingstijden van het postkantoor. Deze brievenbus voor bedrijven, beschikbaar tegen abonnementskosten, is een dienst voor het ontvangen van post en pakketten die beschikbaar is in postkantoren.

Boite aux lettres pour particulier et entreprise

Waarom een postbus openen voor je bedrijf in België?

Om te beginnen betekent het openen van een postbus voor je bedrijf in België dat je de post en pakketten van je bedrijf effectiever kunt beheren. Het bezit van een postbus is een groot voordeel. Zelfstandigen geven zelfs veel de voorkeur aan deze oplossing. Dit voorkomt dat ze vertrouwelijke informatie prijsgeven en zorgt voor een professionele service. Dit betekent dat je thuisadres vertrouwelijk blijft voor je partners, klanten en leveranciers.

Bovendien is bedrijfsdomiciliëring het beste alternatief voor KMO’s. Een businesscentrum geeft je de mogelijkheid om je bedrijf te vestigen op een prestigieus postadres. Kies op basis van je voorkeuren en geef het imago van je bedrijf een boost. Je kunt kiezen tussen hoofdkantoor Brussel , Hoofdkantoor Kraainem of het hoofdkantoor in Overijse.

Ons bedrijf zakelijk adres biedt aanvullende diensten. Naast postontvangst bieden we een reeks diensten op maat. Dit omvat het doorsturen en digitaliseren van post. En als we je post en pakketten ontvangen, laten we je dat direct weten via sms en e-mail. Zo mist u nooit uw belangrijke post of pakketten.

Boite postale entreprise

De voor- en nadelen van een postbus

Voordeel: het is makkelijker om een postbusnummer op een pakket of brief te schrijven dan een volledig adres.

Nadelen: er zijn vaak kleine tikfouten en de ontvanger krijgt nooit wat hem toekomt. Ten tweede kan het alleen worden gebruikt voor het verzenden van e-mail.

Ten tweede stuurt Bpost je nooit een verwittiging als er post aankomt, laat staan dat ze het je toesturen via een digitale stem. Bovendien hebben sommige postkantoren geen service voor het ontvangen van post in postbussen omdat ze geen kluisje hebben. En het grootste nadeel is dat een postbus niet kan worden aangegeven als de statutaire zetel van een bedrijf. Omdat het geen administratief of wettelijk doel heeft.

We kunnen nog meer nadelen geven, maar daar zullen we het bij laten.

Hoe open ik een brievenbus in België?

Voorheen moest je naar het postkantoor gaan om een postbus te openen. Vanaf nu kan deze procedure online worden uitgevoerd.

Allereerst moet je, voordat je een abonnement neemt, bepalen waar het zal worden gevestigd. In de meeste gevallen geven abonnees er de voorkeur aan dat hun postbus dicht bij hun huis is. Of dicht bij de werkplek, om praktische redenen. Het is echter wel mogelijk om een postbus in een andere stad te krijgen.

Vervolgens hangt de grootte van de brievenbus af van de hoeveelheid of de afmetingen van je post en pakjes. Als je je post één keer per week ophaalt, zijn kleine formaten meer dan voldoende. Voor regelmatige abonnementen (tijdschriften, kranten, enz.) is een middelgrote brievenbus te verkiezen. Als je je brieven en pakjes maar één keer per maand kunt ophalen, kies je best voor een middelgrote of grote brievenbus.

Als je eenmaal hebt besloten waar de doos moet komen en hoe groot hij moet worden, hoef je hem alleen nog maar te openen. Of je nu een bedrijf bent of niet, je kunt een postbus openen in een postkantoor Hoe doe ik dit? Toon de nodige documenten: een bewijs van adres, een BCE-uittreksel en een identiteitsbewijs.

Hoeveel kost een brievenbus in België?

Het huren van een postbus in België wordt per kwartaal aangerekend, dus het kost je enkele tientallen euro’s om je post te ontvangen, plus een waarborgsom. Een postbusoplossing via de diensten van een domiciliëringsbedrijf in België kost enkele tientallen euro’s per maand. En het hangt allemaal af van de services die je kiest, die zijn afgestemd op de behoeften van elk bedrijf.

In feite is het domiciliëringsbedrijf voordeliger. Het is hetzelfde principe als een vergrote brievenbus. Maar wat meer is, het zal je bedrijf helpen om te schitteren in de ogen van je klanten en partners. We raden je daarom sterk aan om te kiezen voor een zakelijk adres van MonSiegeSocial.

Commerciële domiciliëring als het beste alternatief

Commerciële domiciliëring biedt uitgebreidere diensten, waaronder het doorsturen van brieven en pakketten, een postbeheerdienst, assistentie, boekhouding en juridisch advies.

Bovendien profiteren ondernemers die gebruikmaken van domiciliëringsbedrijven van een breed scala aan ondersteunende diensten. Statuten wijzigen, een bedrijf oprichten, vergaderzalen en kantoren huren, enz.

Bij Monsiegesocial hebt u de ruimste keuze aan adressen in Brussel en het Vlaamse Gewest om uw hoofdkantoor te vestigen. Profiteer van een breed scala aan services op aanvraag om u te helpen uw bedrijf te ontwikkelen.

Laatste woorden: bedankt voor het lezen. We hopen dat we je hebben kunnen helpen de juiste keuze te maken. Het verkoopteam van MonSiegeSocial beantwoordt je vragen graag in meer detail. Aarzel dus niet om contact met ons op te nemen, we helpen je graag verder.

Shares: